Sunday 27 November 2011

holidayyy ...

lama dah tak update kann .. huhuu ..
here u come ! yeah ! seronok kan bercuti lama ..
tapi ada jugak tak seronoknya .. bosan .. tak tahu nak buat apa ..
makan jea kat rumahh .. oh tidak ! apa yang bakal berlaku if makan makan and makan jea ...
cuti sem yang tak sampai sebulan pun nie , cukup lama sebenarnya untuk menaikkan berat badan ..
aduhh ... apa yang boleh dilakukan ? part time job ? nak dapat dekat mana ?
tetiba kakak  cakap "mya , jom joging" . wahh ... macam best , isi kan masa terluang , dengan aktiviti yang bermanfaatkann .. huhuuu .. disamping tu , tade lah menambah lemak yang dah sedia ada ... hahaa ..


meh nak menjoyah .. hahaa .. bosan bosan nie kann ..
hari tu kan aku ada berkawan lah dengan sorang mamat nie .. actualy aku tade hati langsung kat dia ..
but aku kesian jea kat dia .. then layan punya layan .. kesian pula aku rasa dia berabih kredit call aku , and mengabihkan duit topup aku .. memang aku dah malas nak layan dia ... haha .. nak di jadikan cerita , satu malam tu , aku tersalah sent msg kat dia .. hakhak ..
terus lah dengan angkuhnya dia kata tak heran ... alhamdulillah .. hahaa .
then aku takde lah rasa nak block dia kea apa kat fb kan  ..
pastu dia mengupdate lah bebagai .. aku dah malas nak melayan benda pelik pelik dekat fb tu ..
then one day uh , dia like status aku .. aku sindir lah dia .. terus dia block aku . haha ..
satu benda jea yang aku describe dia , PONDAN .. hahaaa .. jahatkan aku ?
tapi memang selayaknya pun dia kena macam tu .. hakhakkk ...
pelik pelik lah lelaki yang aku kenal sekarang nie ... XD



next story , baru baru nie , aku terbaca lah blog sorang budak perempuan nie , kesian dia , bf dia baru meninggal .. aku ingat aku jea penah rasa benda tu , rupanya kisah dia lagi sakit .. kesian dia .. dia form4 ..
masa aku dulu , masa form3 , so apa lah sangat . budak lagi .. walaupun terduduk jugak lah masa si dia pergi buat selamanya masa .. lagi pun aku macam apa masa tu .. haha ... budak tak baik lah katakan ..
so tak sakit sangat lahh .. sekarang pun aku dah 18 kan , dah dekat lima tahun dah benda tu ..
bila aku baca cerita budak tu , menitik air mata .. simpati dekat dia ..
tapi kan , Allah takkan bagi ujian dekat orang tu , kalau dia tahu orang tu tak mampu melaluinya ..
so , maknanya Allah tu tahu dia cukup kuat untuk melalui ujian tu ..
just be strong , and go on with your life ... let bygone be bygone .. chaiyokk girl !


setiap ujian tu ada hikmahnya .. ^.^

No comments:

Post a Comment