Tuesday 5 February 2013

Bismillahirrahmanirrahim 2013.


Banyak sangat yang berlaku bermulanya tahun 2013. tapi aku terima segala dugaan ini seadanya dengan hati yang terbuka. Jejaknya tahun 2013, semuanya seperti berubah bila aku buat keputusan untuk tinggalkan semua dunia mengarut aku. Alhamdulillah, I did it. Walaupun tak banyak. But slowly aku dapat berubah sikti sekarang. Terlalu banyak dugaan semenjak aku nak berubah nie ibu cakap mungkin Dia nak suruh aku ingat dia balik. Yea, sangat betul apa yang ibu cakap tu. Dah jauh sangat and dah lama sangat aku lupakan dia. Now Alhamdulillah, aku rasa hidup aku tenang. Sangat tenang. Bila aku dah mula dekat dengan Dia balik , serentak aku makin rapat and terasa dekat dengan family aku balik . Ya Allah, besar kuasaMu.


Memang, memang 2013 agak menyakitkan untuk aku, tapi semuanya untuk kebaikkan aku, mungkin nie cara untuk Dia pelahan-pelahan hapuskan dosa kecik aku, tapi semua nie aku terima seadanya. Sekarang aku happy bila semua orang yang aku sayang sentiasa ada dengan aku. Family, ibu, abah. Semua. Sikit kesusahan yang aku lalui tak setandiang dengan ketenangang yang Dia turunkan kepada aku sekarang. Besarnya nikmat.


AND noww, this is the new me. Betul-betul mya yang baru. Alhamdulillah. Agak matang sekarang, tapi tak boleh sepenuhnya lah. Hahaa. But still senget senget sikit. Hahahaa… dah, tayah cerita yang sedih-sedih dah. Tak seronok lah layan perasaan.


Kenapa? Kenapa mya berubah? Hahahaa… memanglah sebab Allah SWT. Tapi yang menyedarkan tu, I mean perantara yang telah Dia turunkan tu. Its Him my new friend, my special friend I mean. Faiq Bin Shaharuddin. Yeahh, I love him. I do love him. He changed me a lot. Kalau takde dia, aku takkan sedar semua nie. Ahaaa, nie akibat  aku pernah membenci dia yang teramat kot. Hahaa.. thanks to him, he always be with me no matter what, no matter who am I. mula-mula dia mengubah aku dengan segala tabiat buruk aku, and tah macam mana aku boleh ikot cakap dia. Sampai lah aku rasa, aku sangat berubah sekarang. Banyak , sangat banyak . aku langsung tak sentuh benda- benda tu, aku langsung tak jejak kaki kat tempat-tempat haram tu dah. And aku mula sedar perangai aku yang selama nie hampir lupa ibu and abah. Aku makin rapat dengan family. Tenang, sangat tenang. and aku makin rasa nak berubah, bila tengok dia pun sama tengah cuba untuk jadi yang lebih baik. Rasa makin kuat untuk berubah. Ahaa, dia juga cuba mengubah aku menjadi sorang yang ayu, okay yang tu agak mustahil. Hahaa. Faiq, dia sangat tabah melayan segala kerenah aku. So, dialah nyawa aku sekarang.



IBU juga jadi orang yang sangat penting untuk aku berubah. Lepas ibu bercakap dengan aku, makin kuat rasa hati nie untuk berubah. Ibu nakkan anak dia yang dulu. Ibu is everything now. Sampaikan aku sakit ibu sanggup tunggu berjam jam dekat hospital. Nampak tak? Apa lagi yang tak cukup nya? So, aku nak jadi yang terbaik untuk ibu.
Aku akan buat apa pun untuk buat ibu happy. J



Nahh, I would like to introduce you the new mya J hi hi !

okay bye!

No comments:

Post a Comment